Spring naar de content

Toffe jongens

Jongens waren ze, ambitieuze jongens, toen ze in 1999 campagnebureau BKB begonnen. Met hun commerciële werk financieren ze klussen die ze gratis doen, plus een eigen schooltje. Omdat ze die dingen óók 'leuk en zinnig' vinden. Dat ze er zulke interessante contacten aan overhouden, is mooi meegenomen.

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Gert Hage

Het is een hip volkje (m/v) dat op een van de eerste mooie zomerdagen is afgekomen op de lancering van Kroodle, de eerste online-verzekeraar in Nederland. De locatie: het Transformatorhuis op het al even hippe Amsterdamse Westergasterrein. Onder stampende muziek stroomt de grote industriële ruimte langzaam vol. Geen bezoeker zonder smartphone of tablet, iPhone, iPad of laptop. Ja, één dode, baardloze boom met een opschrijfboekje wordt gesignaleerd, verscholen in een hoekje.

De alomtegenwoordige Alexander Klöpping, verdere introductie overbodig, en Ernst-Jan Pfauth - 'een ongelooflijke ambitieuze jongen die sinds kort uitgever is bij De Correspondent' (dixit Klöpping) - zijn de spreekstalmeesters van dienst.

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap