Spring naar de content

Het geheim van Harry

Sinds filiaalchef Van Dalen in de Albert Heijn-reclames figureert, beleeft de supermarktgigant gouden tijden. Maar ook het publiek loopt met hem weg. Hoe krijgt die man dat voor elkaar? ‘Het is een heel fijne, positieve vent.’  

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door Niek Stolker

‘Sinds hij verhuisd is, komt hij hier niet meer,” zegt de Albert Heijn-medewerker bij de vleeswaren in de vestiging aan de Utrechtse Twijnstraat. Samenzweerderig buigt hij zich naar voren. “Maar hij werkt helemaal niet bij Albert Heijn, het is een acteur! Krijgt-ie dik voor betaald ook.”

Wim van der Aar, regisseur van de recente voetbalplaatjes-commercial: “De schoonmoeder van mijn cameraman doet boodschappen bij de Albert Heijn in Soest, waar veel van de spots worden opgenomen. Die supermarkt had ze op de tv herkend. Maar, zei ze: ik zie die manager nóóit. Heel veel mensen denken nog steeds dat hij echt bij de supermarkt werkt.”

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap

Met uw donatie steunt u de onafhankelijke journalistiek van HP/De Tijd. Word donateur of word abonnee, al vanaf €5 per maand.