Spring naar de content

Meedenken

Eerst een allervriendelijkste verwijzing naar een webpagina van Coca-Cola, vervolgens een advertorial voor de Rabobank – wordt de succesvolle shocklog GeenStijl steeds commerciëler?

Gepubliceerd op: Geplaatst in de volgende categorieën: door De Redactie

Ja, er was 25 juni een aanleiding(kje) voor de Coca-Cola-link: de blauwe tong van de voetballers van Rusland. GeenStijl loste het ‘mysterie’ op; de heren hadden een blauw sportdrankje van Aquarius gedronken – een merk van Coca-Cola. Maar waar bleef het vertrouwde gesneer en gescheld? 

En natuurlijk, boven die Rabobank-advertorial werd een dag later gemeld dat het een advertentie betrof. Maar het stukje stond tussen de reguliere GeenStijl-kopij en de opmaak was precies hetzelfde.

Paywall

Wilt u dit artikel lezen? Word abonnee, vanaf slechts 5 euro per maand.

Lees onbeperkt premium artikelen met een digitaal abonnement.

Kies een lidmaatschap

Met uw donatie steunt u de onafhankelijke journalistiek van HP/De Tijd. Word donateur of word abonnee, al vanaf €5 per maand.